Księga przychodów i rozchodów

Prowadzenie księgi przychód i rozchodów

  • prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR) zgodnie z rozporządzeniem MF;
  • przygotowywanie dokumentów do zaewidencjonowania (klasyfikacja, sprawdzenie pod względem formalnym i rachunkowym);
  • wprowadzanie zapisów do księgi przychodów i rozchodów na podstawie otrzymanych od Klienta dowodów księgowych stwierdzających dokonanie operacji gospodarczej spełniających wszystkie wymagania, o których mowa w przepisach prawa podatkowego, oraz dowodów wewnętrznych sporządzanych przez Kancelarię na podstawie dodatkowych ewidencji;
  • prowadzenie ewidencji sprzedaży oraz zakupu (rejestrów) VAT zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług;
  • rozliczenia transakcji międzynarodowych w tym wewnątrzwspólnotowych nabyć i dostaw towarów (WNT, WDT), importu i eksportu usług;
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz przygotowywanie planu amortyzacji wraz z dokonywaniem odpisów amortyzacyjnych i ewentualnym przeszacowaniem wartości środków trwałych;
  • udzielanie wyjaśnień z zakresu dokumentów, zapisów księgowych;
  • zamykanie księgi przychodów i rozchodów (KPiR) na koniec każdego roku podatkowego przy uwzględnieniu dostarczonego przez Klienta spisu z natury (doradztwo związane ze sporządzaniem spisów z natury);
  • prowadzenie zgłoszeń i rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych z ZUS osób prowadzących działalność gospodarczą;
  • rozliczanie kosztów użytkowania pojazdów na podstawie prowadzonych ewidencji.

 

Deklaracje, zaliczki na podatek oraz zeznania podatkowe

  • sporządzanie i składanie do US miesięcznych / kwartalnych deklaracji VAT;
  • przygotowywanie i wysyłanie do stosownych organów (podatkowych, celnych) miesięcznych, rocznych deklaracji – PIT, ZUS, INTRASTAT;
  • sporządzanie kalkulacji miesięcznej / kwartalnej podstawy oraz zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych;
  • sporządzanie rocznych zeznań podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT 36, PIT 36L i innych) na podstawie zapisów w KPiR;
  • przygotowywanie dokumentacji do zwrotu podatku VAT;
  • sporządzanie miesięcznych / kwartalnych informacji podsumowującej (VAT-UE).

 

Usługi powiązane

  • obsługa postępowania podatkowego, kontroli skarbowej lub podatkowej;
  • kontakt z organami podatkowymi;
  • aktualizacja danych firmy;
  • przygotowywanie wniosku kredytowego;
  • wyprowadzanie zaległości podatkowych;
  • doradztwo i konsultacje podatkowe;
  • nadzór podatkowy;
  • przeglądy podatkowej księgi przychodów i rozchodów;
  • doradztwo w zakresie opracowania i aktualizacji instrukcji obiegu dokumentów, instrukcji inwentaryzacyjnych, (sporządzania spisów z natury);
  • udzielanie konsultacji księgowych dotyczących prawidłowego dokumentowania operacji gospodarczych;
  • doradztwo w zakresie tworzenia i weryfikacji procedur kontroli wewnętrznej;
  • sporządzanie wniosków o dotacje z UE;
  • reprezentowanie Klienta przed US zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem;
  • konsultacje i doradztwo w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej Klienta;
  • przygotowanie dokumentów finansowych do Banków i innych instytucji finansowych, wymaganych przy weryfikacji zdolności kredytowej;
  • archiwizacja dokumentów księgowych, korespondencji oraz ewidencji.

Nawigacja

Adres kancelarii

Gniezno, ul. Łubieńskiego 8/2
Nip : 784-23-03-986
Regon: 300080870

Tel.: (61) 664 477 855
E-mail: biuro@vademecum.gtx.pl